Faleza Tulcea, operațională parțial la începutul acestei veri
Vara aceasta ne vom putea bucura partial de faleza Tulcea! Zona situată între Gara CFR și Hotel „Delta” va putea fi folosită de operatorii turistici pentru operațiunile de îmbarcare-debarcare începând din lunile mai-iunie ale acestui an, a anuntat azi Consiliul Județean Tulcea.
Acest lucru ar fi posibil deoarece, în prezent, lucrările de reabilitare a falezei Dunării și portului sunt realizate în procent de 60%, iar acestea se pot finaliza în luna aprilie a acestui an, potrivit lui Nicu Mihai, directorul Direcției Investiții, Fonduri Europene și Managementul Proiectelor din cadrul CJ Tulcea.

Începând din această vară, faleza din municipiul Tulcea ar putea fi redată parțial turiștilor. Mai exact, zona falezei situată între Gara CFR și Hotel „Delta” va putea fi folosită de operatorii turistici pentru operațiunile de îmbarcare-debarcare începând din lunile mai-iunie ale anului curent.

Aceasta pentru că, potrivit celor declarate recent de directorul Direcției Investiții, Fonduri Europene și Managementul Proiectelor, Mihai Nicu, în prezent, lucrările de reabilitare sunt realizate în procent de 60%, după turnarea plăcii de beton urmând să fie efectuată operațiunea de placare cu granit, preconizată a fi finalizată până la sfârșitul anului.

Potrivit reprezentantului Consiliului Județean, termenul de finalizare a lucrărilor de modernizare a portului Tulcea și falezei stipulat în cadrul contractului încheiat cu asocierea Max Boegl România – Complex Delta Max Boegl Stiftung & Co.KG Tulcea îl constituie luna aprilie 2023, dar se preconizează ca recepția lucrărilor să fie realizată în avans, mai exact în lunile ianuarie-februarie ale anului viitor.

se menționează pe pagina de socializare a Consiliului Județean Tulcea.
Așadar, începând din această vară, faleza din municipiul Tulcea ar putea fi redată parțial turiștilor!
Modernizarea portului şi falezei Tulcea au început în iulie 2020. Termenul de finalizare a proiectului este 31 decembrie 2022. Contractul de finanțare pentru acest proiect, realizat prin ITI Delta Dunării, a fost semnat în luna mai a anului 2019. Valoarea totală a lucrărilor depășește 40 milioane de euro!

Lucrarea este împărţită în şase tronsoane. Primul tronson, cel din amonte, este destinat traficului de mărfuri, este o infrastructură portuară solidă. Sunt două sectoare de aproximativ 270 de metri unde este şi cheu pereat cu acostare la ponton dar preponderent este cheu vertical. Este un perete etanş din coloane armate care ajung până la 32 de metri adâncime.

Partea grea, de forţă, a proiectului este acest cheu vertical din coloane secante. Aproximativ, pe tot proiectul sunt în jur de 2.100 de coloane armate cu lungimi de la 20, până la 30 şi ceva de metri. Asta înseamnă undeva spre 40 de kilometri de foraje, lucru care nu se vede, dar care este structura de rezistenţă propriu-zisă.

Sunt nişte volume de lucru şi de materiale însemnate: socotit, în mare, înseamnă peste 50-60.000 mc de beton, cu cantitatea aferentă de oţel care este semnificativă, discutăm de mii de tone

explica pentru portalul de știri Dc News, managerul de proiect, Dumitrel Mutu-Necula, la începutul lunii ianuarie.

Ar putea fi o imagine cu corp de apă şi cer

Ar putea fi o imagine cu 1 persoană, în aer liber şi text care spune „ZUBLIN”

Ar putea fi o imagine cu corp de apă

Sursă info: Consiliul Județean Tulcea, Foto: ADI ITI Delta Dunării

Leave a Reply

Close Menu