„Delta pentru Oameni – Oameni pentru Deltă”, o nouă strategie de dezvoltare pusă în valoare de Asociația Delta Dunării

“Anul acesta în Delta Dunării a fost un sezon turistic bun, în ciuda situației pandemice! Nu la fel de bun ca anul trecut, însă!”, a declarat Cătălin Țibuleac, președintele Asociației Delta Dunării, în cadrul seminarului “Turismul Deltaic – liantul între valorile de patrimoniu ale Deltei Dunării”, eveniment ce a avut loc ieri la Gura Portiței.

Cătălin Țibuleac a prezentat și câteva date statistice adunate de Asociație: 111.824 de turiști au sosit în Delta Dunării în primele 8 luni ale anului 2021 (Ianuarie – August). Cu 34,5% mai mulți față de aceeași perioadă a anului pandemic 2020. Și asta ca urmare a continuării strategiei AMDTDD de a promova județul Tulcea ca cea mai sigură destinație în context pandemic, a declarat Cătălin Țibuleac. Acesta a precizat și că din 2017 și până anul acesta, în județul Tulcea s-au autorizat în plus aproape 200 de structuri de cazare.

Așadar, în acest an în județul Tulcea există 583 de structuri de cazare autorizate cu 12.405 locuri de cazare: în Delta Dunării sunt 9.321 locuri de cazare autorizate, iar în zona continentală a județului  – 3.084 locuri de cazare autorizate.

Prioritățile în turismul deltaic induc o serie de obiective esențiale pentru ca Delta Dunării să ajungă o destinație turistică fanion, a prezentat Cătălin Țibuleac în cadrul seminarului. Și anume:

Crearea Legii Speciale OMD și promovarea acesteia în Parlamentul României;
Crearea unei platforme de date în turism, interoperabilă și cu celelalte instituții cu atribuții în Rezervația Biosferei Delta Dunării;
Promovarea turismului deltaic, bazat pe vizitare lentă, în armonie cu natura și biodiversitatea Deltei, reprezintă principala componentă în dezvoltarea unei economii locale durabile;
Inițierea procesului de realizare a brandului de destinație „Delta Dunării”, respectiv definirea turismului deltaic – ecoturism, cicloturism, servicii, tradiții, gastronomie, produs viticol, produse locale;
Profesionalizarea resursei umane pentru promovarea unitară, eficientă și coerentă;
Interconectarea proiectelor relevante pentru implementarea conceptului Delta Inteligentă.

PROIECTE DE VIITOR SAU ÎN DERULARE ale Asociației Delta Dunării:
 proiect legea Organizației de Management al Destinației – fundamentul reformei în turism postpandemie – conduce Grupul de Lucru Alianța pentru Turism privind OMD – participare definitorie la promovarea legii OMD, proiectul de lege a fost depusă la Minister și Parlament
 Extinderea proiectului OMD Delta Dunării – care are potențialul de a deveni cel mai reprezentativ în turism la nivel național
 Implementare proiect pe fonduri europene – platformă date privind Delta Dunării, destinată turiștilor – accesibilitate ușoară, feedback permanent din partea utilizatorilor, upgradarea permanentă cu informații în timp real (inclusiv condiții meteo, avertizări, …etc)
 Organizarea de minimum un eveniment / an dedicat fiecărei comunități cu promovarea TURISMULUI DELTAIC

Implementarea viziunii și a măsurilor corespunzătoare va conduce la schimbarea de paradigmă în Delta Dunării, în sensul alinierii zonei la cele mai înalte standarde de protecție a patrimoniului natural, în echilibru cu dezvoltarea economică durabilă a comunităților și creșterea calității vieții locuitorilor.

a concluzionat Cătălin Țibuleac, președintele Asociației Delta Dunării, în cadrul seminarului.

(Sursă info și foto: Asociația Delta Dunării)

Leave a Reply

Close Menu