Call center lansat, în premieră, pentru aparținătorii pacienților din ATI COVID de la Institutul „Marius Nasta”

Rudele și aparținătorii pacienților internați în secția ATI COVID-19 de laInstitutul de Pneumoftiziologie „Marius Nasta” pot afla zilnic informații desprestarea de sănătate a celor dragi. Acest lucru este posibil prin serviciul de callcenter implementat la inițiativa unității medicale pe o platformă complexă și cusuportul tehnic al Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS). Apelurilecetățenilor sunt preluate de studenții voluntari din cadrul Universității deMedicină și Farmacie „Carol Davila” din București.Inițiativa unității medicale are o importantă utilitate, întrucât accesul aparținătorilor nueste permis în spital tocmai din cauza situației pandemice, în vederea limităriirăspândirii noului coronavirus.„Consider extrem de importantă comunicarea pe care trebuie să o avem atât cupacienții, cât și cu aparținătorii acestora, mai ales atunci când starea de sănătate acelor internați în spital este extrem de gravă. Este absolut firesc să putem să oferimtoate informațiile în privința stării de sănătate a pacientului către persoanadesemnată să țină legătura cu spitalul. Din păcate, în anumite situații, dar și încontextul actual, pandemic, în care volumul de muncă este foarte mare și mulți dintrenoi, cei care facem parte din personalul medical, am ajuns aproape de epuizare, amobservat o imposibilitate de a răspunde de fiecare dată prompt aparținătoriloracestor pacienți. Astfel, am decis să înființăm această linie telefonică de tip callcenter, pentru a veni cât mai aproape de rudele celor internați la Institutul „MariusNasta” în stare gravă, în ATI COVID-19, și să le oferim toate detaliile desprepacienți. Înțelegem cât de greu este să ai pe cineva în stare gravă în spital,înțelegem suferința și înțelegem că pandemia a îngrădit accesul aparținătorului laruda suferindă. Astfel am vrut să fim mai aproape de aparținători, să îi ajutăm și să îiasigurăm că facem tot ce ne stă în putință pentru ca totul să fie bine. Luptăm cutoate forțele pentru fiecare minut din viața pacienților noștri și vă asigur că acesteanu sunt doar vorbe.” a declarat managerul Institutului de Pneumoftiziologie„Marius Nasta” din Capitală, șef lucr. dr. Beatrice Mahler.Rudele și aparținătorii pot apela numerele 031.9472 și 031.433.5231 ori de câte oriau nevoie să afle informații despre starea de sănătate a celor dragi internați în secțiaATI COVID-19, numărul scurt fiind pus la dispoziție de către DIGI. Conformreglementărilor GDPR, dar și pentru a respecta dorințele pacienților, informațiile vorfi transmise exclusiv persoanei desemnate în acest sens de către pacient lamomentul internării și aflată în fișa de observație a pacientului.

Call center-ul va funcționa 7 zile din 7, în intervalul orar 08:00-13:00 și 14:00-20:00 șiva fi deservit de o echipă de voluntari, studenți ai Facultății de Medicină din cadrulUniversității de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București. Studenții care deservesc call center-ul vor beneficia și de suportul unui grup depsihologi pentru relaționarea cu aparținătorii, sprijinul acestora având scopul de aîmbunătăți înțelegerea nevoilor celor care apelează call center-ul.Pentru operaționalizarea acestui call center, STS a furnizat servicii de comunicații dedate și tehnologia informației, astfel încât inițiativa Institutului de Pneumoftiziologie„Marius Nasta” să poată fi pusă în practică, iar personalul voluntar să poată oferiinformații rudelor și aparținătorilor. STS a furnizat soluția de tip call-center pentrupreluarea apelurilor, asigurând funcționalitatea acestuia, în condiții optime.General-locotenent ing. Ionel-Sorin Bălan, directorul STS: „Cu toate că perioadapandemiei de COVID-19 a însemnat o creștere semnificativă a numărului de serviciifurnizate de instituția noastră, în toate domeniile tehnice, am răspuns afirmativfiecărui demers de responsabilitate socială. Înțelegem cât de important este carudele să cunoască starea de sănătate a celor internați și înțelegem nevoia derelaționare a pacienților și a aparținătorilor cu personalul medical. Suportul tehnicfurnizat de STS Institutului „Marius Nasta” face posibilă menținerea legăturii întreaceștia, serviciile de comunicații reprezentând, de fapt, servicii de solidaritate înbeneficiul populației.” Programul este unul pilot în România și urmărește îmbunătățirea actului medical, prin oferirea de suport pacienților și familiilor acestora.

Leave a Reply

Close Menu