O nouă linie telefonică de suport psihologic-emoțional în context COVID-19

De azi, 6 aprilie, persoanele afectate de pandemia generată de COVID-9, personalul medical supus condițiilor de stres sau oricine se confruntă cu presiunea cauzată de pandemie beneficiază de servicii gratuite de sprijin psihologic prin apelarea liniei telefonice cu tarif normal 021 9081, după cum scrie într-un material trimis la redacție de Vodafone România, care, în calitate de partener, oferă gratuit o centrală virtuală, numită Cloud Voice, prin care vor fi preluate apelurile de către cei peste 40 de psihoterapeuţi voluntari ai Asociației de Psihoterapii Cognitive și Comportamentale (APCCR), un alt partener al Ministerului Sănătății, ce a demarat și coordonat acest proiect prin care se dorește oferirea de suport psihologic-emoțional.

Linia telefonică funcţionează de luni până sâmbătă în intervalul 12.00 – 20.00 şi poate fi apelată cu tarif normal din toate rețelele telefonice.

„Este primul demers formal și pe scară largă pe care îl văd din partea autorităților, care, în relație cu pandemia, se ocupă nu doar de binele medical al oamenilor, ci și de binele lor psihologic (sănătate mintală/calitatea vieții în pandemie). Este o schimbare majoră, în linie cu ce se întâmplă în țările moderne la care ne raportăm.” a declarat Daniel David, rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, instituție ce se afla printre cei 3 parteneri din acest proiect prin Clinica Universitară de Psihologie PsyTech.

“A trecut mai mult de un an de când pandemia COVID-19 a dat buzna în viața fiecărui român. Izolarea, pierderea oamenilor dragi, problemele economice, limitările în interacțiunile sociale au avut un efect negativ asupra sănătății mintale a multora dintre noi. Linia de sprijin psihologic lansată astăzi este o unealtă de suport pentru orice român afectat de pandemie.”, a declarat Ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu.

Leave a Reply

Close Menu