Programele Rabla Clasic și Rabla Plus, modificate pentru a permite cumpărarea de mașini și cu fonduri europene

Regulile programelor prin care cei interesați pot cere bani de la stat pentru a înlocui mașinile vechi cu unele mai puțin poluante sau chiar “verzi”, respectiv Rabla Clasic și Rabla Plus, au fost modificate marți, odată cu oficializarea unui ordin al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP). În principal, modificările vizează adăugarea unor noi tipuri de surse financiare din care solicitantul de bani de la stat poate să asigure diferența de preț la cumpărarea mașinii, dar și alinierea legislației la noile reguli internaționale privind emisiile poluante.

În primul rând, Ordinul MMAP 110/2021, care se aplică de marți, modifică ghidul programului Rabla Plus, conținut de Ordinul MMAP 323/2020, în sensul adăugării de noi surse financiare din care cei interesați să cumpere o mașină cu propulsie pur electrică sau hibridă pot acoperi diferența dintre ecotichetul primit de la stat și prețul final al mașinii.

Concret, de-acum se pot folosi ca surse financiare complementare, pe lângă credite bancare ori leasing financiar, și bani din fonduri europene, respectiv din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european și Fondul de coeziune 2014-2020.

“Ecotichetul se scade din prețul de comercializare, cu TVA, al autovehiculului nou pur electric sau autovehiculului nou electric hibrid, denumit în continuare preț de comercializare, diferența fiind asigurată de către solicitant din surse financiare proprii și/sau surse financiare complementare: credite bancare, finanțare în baza unui contract de leasing financiar și/sau din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european și Fondul de coeziune 2014-2020, scrie, mai exact, în ordinul apărut marți.

În același timp, Ordinul MMAP 110/2021 a modificat și ghidul programului Rabla Clasic (Ordinul MMAP 324/2020), dând posibilitatea celor care au casat o mașină veche să cumuleze prima astfel obținută cu un ecotichet și/sau, așa cum apare în ordin, “cu operațiunile finanțate prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european și Fondul de coeziune 2014-2020”, dacă vor să cumpere o mașină “verde”.

O altă modificare importantă adusă de documentul oficializat în această săptămână vizează modul în care sunt exprimate pragurile emisiilor de CO2 în funcție de care se acordă finanțare de la stat.

Concret, pentru că de la începutul anului măsurarea valorilor de emisii se face conform mecanismului Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP), iar înainte se folosea sistemul New European Driving Cycle, de-acum se vor folosi, pentru o perioadă de câteva luni, valorile rezultate din ambele sisteme de măsurare, iar altele vor conține doar valoarea exprimată în WLTP.

Programele Rabla Clasic și Rabla Plus

În cadrul programului Rabla Clasic, cei ce vor să-și înlocuiască mașinile vechi pot cere bani de la stat, cu condiția să ducă la casat o mașină veche (vechime de peste opt ani) înmatriculată în România. Valoarea primei de casare este de 6.500 lei, exceptând motocicletele, pentru care prima de casare este de 3.500 lei.

sursa:avocatnet.ro

Leave a Reply

Close Menu