A fost lansat programul național „Citește-mi 100 de povești!”
 Ieri, 19 ianuarie 2021, la sediul Ministerului Educației și Cercetării, a fost semnat protocolul de colaborare, în vederea stimulării lecturii în grădinițe și familie, între Ministerul Educației și Cercetării, Asociația OvidiuRo și Ministerul Culturii, in urma careia a fost lansat online programul național „Citește-mi 100 de povești!”, program înscris sub egida Proiectului „România Educată”, derulat de Administrația Prezidențială, conform unui comunicat al Asociației OvidiuRo, care isi doreste ca, în următorii cinci ani, toate grădinițele publice din România să devină Grădinițe Bibliotecă, adevărate insule de lectură și cultură pentru copii.
Pentru ca o grădiniță să devina Gradinita Bibliotecă, directorul acesteia va dezvolta și va implementa, alături de echipa sa de profesori de învățământ preșcolar, un plan anual de lectură dedicat copiilor, cu sesiuni săptămânale de lectură, cu invitați care să le citească celor mici, iar asociația OvidiuRo va oferi cadrelor didactice sesiuni de formare centrate pe literație, punând accent pe modalitatea de a le citi copiilor, de a le capta atenția și de a le stimula curiozitatea.
Grădinițele vor fi dotate cu un important fond de carte tipărită și în format digital, iar copiii vor primi cărți pentru acasă, pentru a încuraja lectura în familie. DIRECTORII DE GRĂDINIȚE DIN MEDIUL RURAL interesați pot să-și înscrie grădinița în acest program, fiindu-le pus la dispoziție un formular de înscriere pe site-ul asociației, iar FINANȚATORII dornici să susțină educația timpurie din România și să adopte una sau mai multe grădinițe, sunt invitați să se implice contactând asociația via email sau telefonic. (email: patricia.puschila@ovid.ro, telefon: 0722.66.55.33) Prin acest program, copiii vor avea oportunitatea de a participa la ateliere de lectură și de a-și dezvolta atenția, vocabularul, imaginația și mai ales motivația pentru învățare și astfel se va contribui, în mod direct, la dezvoltarea literației și a unor obiceiuri de lectură care favorizează procesul de învățare și de alfabetizare funcțională, în special pentru copiii din familiile defavorizate și izolate cultural.

Leave a Reply

Close Menu