Discuții pe tema investițiilor necesare în zona Sulina, azi, la sediul Consiliului Județean Tulcea

 

O ședință de lucru pe tema investițiilor necesare pentru dragarea bazinului și barei Sulina a avut loc azi, la Tulcea, iar la discuții au participat președintele Consiliului Județean Tulcea, Horia Teodorescu, alături de directorul general al Administrației Zonei Libere Sulina, Dragoș Ioniță și reprezentanți ai Comisiei Dunării.

Întâlnirea a avut loc la sala de ședințe a Consiliului Județean Tulcea, în format hibrid , cu participare online : Alain Baron (din cadrul Departamentului Mobilitate și Transporturi – Comisia Europeană), Denis Malone (Programul Alimentar Mondial – ONU), respectiv Mark Davis (director regional BERD pentru România și Bulgaria).


„Discutăm despre un proiect deosebit de important în prezentul context geopolitic, care poate aduce reale beneficii pe termen lung întregii țări, nu numai acestei zone. Am speranța că AFDJ va rămâne partenerul nostru în aceste demersuri, pe care le întreprindem în vederea implementării unui proiect esențial pe termen lung. Sunt încrezător că toate instituțiile statului ne vor sprijini în totalitate și îmi exprim speranța că, în urma discuțiilor de astăzi, vom reuși să găsim o finalitate pentru ceea ce ne dorim să facem. Concret, avem două probleme esențiale pe care dorim să le abordăm: decolmatarea barei Sulina pentru mărirea capacității navelor care ajung în această zonă și dragarea, respectiv punerea în valoare a bazinului mare de la Sulina. În acest sens, principalele întrebări sunt: care este sursa de finanțare pentru fiecare obiectiv și în cât timp pot fi accesate sumele necesare?“,
a transmis președintele Consiliului Județean Tulcea, Horia Teodorescu,  în deschiderea discuțiilor.

În ceea ce privește sursele de finanțare pentru aceste obiective, directorul general al AZL Sulina, Dragoș Ioniță, a vorbit despre trei oportunități, dar soluția optimă din punct de vedere al timpului necesar pentru implementare este susținerea financiară din partea ONG-urilor internaționale.


Celelalte 2 soluții sunt : accesarea unor fonduri suplimentare din programele europene (POIM) și sprijin financiar guvernamental, din partea Companiei Naționale de Investiții.

La rândul său, Manfred Seitz, director general al Secretariatului Comisiei Dunării, a vorbit despre susținerea europeană pentru dezvoltarea unui proiect, care își propune să optimizeze traficul în această zonă a lumii, dând asigurări că structurile europene vor fi deschise la propunerile venite dinspre partea românească.

*

Administrația Zonei Libere Sulina propune ca Portul Sulina (mai exact componenta aflată în administrarea sa) pe baza unor lucrări de investiții, să devina punct suplimentar de transbordare între șlepuri fluviale și nave maritime adecvate pentru exportul de mărfuri agricole și mărfuri generale românești, moldovenești și ucrainene în Africa, Orientul Mijlociu și Asia, iar în cadrul acestuia, în completare, să se asigure și servicii de tip feeder, stabilite în cooperare cu companii de transport fluvial românești și ucrainiene între Portul Sulina și următoarele porturi feeder – Portul Izmail (Ucraina), Portul Reni (Ucraina), Portul Giurgiulești (Moldova), Portul Galați (România) și Portul Brăila (România).

De asemenea, Bazinul Maritim aferent portului Sulina va putea asigura și condiții optime de adăpost pentru navele maritime aflate în tranzit, mai ales când Bara Sulina este închisă și circulația pe canal este interzisă.

(sursă info și foto : fb ConsiliulJudeteanTulcea)

Leave a Reply

Close Menu