Stiri din tulcea
Tinerii români își amână planurile legate de viața personală, din cauza problemelor financiare
Tinerii români își amână planurile legate de viața personală, din cauza problemelor financiare
Principalele motive de îngrijorare ale românilor din generațiile Millennials și Z sunt costul tot mai ridicat al vieții de zi cu zi (pentru 44%dintre Millennials și 33% dintre reprezentanții Generației Z) și evoluția economiei (pentru27% dintre Millennials și 22% dintre reprezentanții Generației Z), după cum scrie în materialul Deloitte primit azi la redacție.
Conform unui studiu Deloitte intitulat „Global Gen Z and Millennial Survey 2023”, realizat în 44 de țări, inclusiv România, costul vieții și evoluția economiei îi îngrijorează pe tinerii din țara noastră și din păcate, îi determină să-și amâne sau să-și anuleze planurile de a-și cumpăra o locuință sau de a-și întemeia o familie.
Concret, tinerii își amână sau anulează planurile legate de viața personală, precum achiziționarea unei noi locuințe (63% dintre Millennials și 60% dintre exponenții Generației Z) și întemeierea unei familii (33% dintre Millennials și 48% dintre exponenții Generației Z), cât și pe cele legate de viața profesională, precum solicitarea unei creșteri salariale sau a unei promovări (48% dintre Millennials și 47% dintre exponenții GenerațieiZ) ori schimbarea locului de muncă (47% dintre Millennials și 46% dintre exponenții Generației Z).
Topul preocupărilor tinerilor români este completat de educație și dezvoltarea abilităților personale și profesionale (pentru 20% dintre Millennials și 35% dintre reprezentanții Generației Z).
La nivel global, tot costul traiului este principala preocupare a tinerelor generații (pentru 42% dintre Millennials și 35% dintre reprezentanții Generației Z), însă aceasta este urmată de schimbările climatice (23% dintre Millennials și 21% dintre respondenții Generației Z) și de rata șomajului (20% dintre Millennials și 22% dintre respondenții Generației Z).
Totodată, 58% dintre Millennials și 38% dintre membrii Generației Z din România afirmă că trăiesc de la un salariu la altul și sunt îngrijorați că nu își vor mai putea susține cheltuielile lunare, astfel că optează pentru un al doilea loc de muncă, cu fracțiune de normă sau cu normă întreagă (33% dintre Millennials și 38% dintre Generația Z), pentru a-și asigura o sursă suplimentară de venit (43% dintre Millennials și 31% dintre Generația Z).
(surse info, foto : comunicat de presă Deloitte, en.wikipedia.org)