Group 17

Stiri din Tulcea

calendar (1)
februarie 19, 2021

În cadrul campaniei de conștientizare a proiectului ACCED – ”ACCesibilizarea ofertei de EDucație și formare pentru comunitățile dezavantajate din județul Tulcea, prin utilizarea resurselor educaționale deschise”, al cărui beneficiar este Inspectoratul Școlar Județean Tulcea, s-a încheiat cea de-a doua rundă de ateliere de reflecție și analiză „Colaborare pentru învățare” în care peste 150 de participanți „au trecut în revistă câteva „exerciții” pe care profesorii le pot realiza în parteneriat cu elevii, antrenându-i astfel, pe aceștia, în procesul de elaborare a lecțiilor, cu o reală perspectivă de a le crește interesul pentru actul de învățare.” conform unui comunicat primit azi la redacție intitulat „Colaborarea între profesori și elevi crește interesul pentru învățare”

Potrivit unui studiu sociologic derulat în martie 2020, pe eșantioane de elevi și profesori din județul Tulcea, exercițiile colaborative îi pot face pe copii să fie mai interesați de școală și pot crește coeziunea și cunoașterea reciprocă între profesori și elevi, iar cele 3 ateliere „Colaborare pentru învățare”, ce au adus laolaltă profesori, elevi și consilieri educaționali din Topolog, Tulcea și Babadag, au constituit bune contexte de dezbatere pe marginea diferențelor de înțelegere și de interes, între profesori și elevi, în ceea ce privește de exemplu tehnologia și instrumentele digitale, cu care tinerii sunt mult mai familiarizați.

Potrivit coordonatorului campaniei, prof. Marinela Peiciu, în următoarea perioadă, vor fi organizate ateliere pentru elevi pe tema alegerilor de viață și a impactului lor pe termen lung.

Proiectul ACCED, ce își propune să prevină abandonul școlar, venind în sprijinul elevilor aflați în sistemul educațional sau al tinerilor și adulților care și-ar dori să își reia studiile (prin programul A doua șansă) și să specializeze 260 de cadre didactice din jud. Tulcea, este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020