Cei ce au acte expirate în perioada în care se aplică starea de alertă nu trebuie să se adreseze autorităților pentru eliberarea unor documente cu un nou termen de valabilitate, ci le pot folosi în continuare pe cele expirate. De fapt, persoanele ale căror acte personale au expirat nu trebuie să le preschimbe până, cel puțin, spre jumătatea lunii iunie. Acest lucru e posibil fiindcă, așa cum stabilește Legea 55/2020, “[v]alabilitatea documentelor eliberate de instituțiile și autoritățile publice, precum și de entitățile private autorizate conform legii se menține pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări”.
Astfel, putem vorbi despre prelungirea, printre altele, a unor documente precum cele de identitate (buletin/ card de identitate, viză de flotant etc.), permisele auto și, în anumite cazuri, autorizațiile de circulație provizorie. În cazul autorizației de circulație provizorie, valabilitatea documentului se prelungește doar dacă există o poliță de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto valabilă pentru mașina înscrisă în el, scrie avocatnet.ro. În plus, Legea 55/2020 stabilește și o excepție de la regula prelungirii valabilității documentelor personale cu trei luni de la încheierea stării de alertă. Mai exact, dovezile înlocuitoare ale permiselor de conducere (cu drept de circulație) rămân valabile pe toată perioada stării de alertă, dar și timp de zece zile de la încetarea acesteia. Așadar, dovezile nu vor rămâne valabile, ca în cazul altor documente, până, cel puțin, în luna iunie. Totuși, chiar și acum, cei ce, din diverse motive, vor să-și preschimbe actele expirate a căror valabilitate se prelungește automat se pot adresa autorităților, dar e bine ca înainte de a se duce la ghișeele acestora să se intereseze care sunt condițiile în care pot face asta (poate e nevoie de programare ori există restricții privind numărul de persoane din interior) sau dacă și în ce fel se poate rezolva situația, măcar parțial, din fața calculatorului.