REGES-ONLINE – un pas major în digitalizarea gestionării relațiilor de muncă în România
REGES-ONLINE – un pas major în digitalizarea gestionării relațiilor de muncă în România
Noul Registru General de Evidență a Salariaților în format online – REGES-ONLINE, aprobat recent de Guvern, este noul sistem online pentru evidența salariaților care simplifică procedura de acces a angajatorilor și salariaților în sistem, reduce birocrația, eficientizează resursele și permite actualizarea mai rapidă a datelor aferente raportului de muncă, ceea ce înseamnă, potrivit ministrul Muncii, Simona Bucura-Oprescu, „un pas major în digitalizarea gestionării relațiilor de muncă în România”.
Acest nou sistem online pentru evidența salariaților reprezintă un jalon PNRR îndeplinit prin care angajații pot verifica corectitudinea elementelor negociate și introduse în contractul de muncă, după cum a transmis Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale.
Mai exact, noul sistem permite salariaților să verifice dacă toate condițiile negociate cu angajatorul, cum ar fi salariul sau programul, se regăsesc în contractul individual de muncă. De asemenea, angajații pot opta să primească notificări online atunci când angajatorul transmite noi înregistrări în sistem cu privire la raportul de muncă.
„REGES-ONLINE va înlocui vechiul sistem, care era depășit raportat la volumul de informații aferente relației de muncă, complexitatea acestora și evoluția tehnologiei”,
a declarat ministrul Muncii, Simona Bucura-Oprescu.
REGES-ONLINE aduce beneficii majore pentru angajatori, angajați și autorități:
• Digitalizare completă, fără să mai fie nevoie de alte programe instalate pe calculator. Noul sistem permite gestionarea datelor angajaților direct printr-un portal web securizat;
• Acces online în timp real pentru angajatori, salariați și autorități;
• Interoperabilitate cu alte baze de date naționale;
• Obligația angajatorilor de a înregistra toate elementele contractelor individuale de muncă în timp real;
• Acces direct pentru salariați la datele proprii, inclusiv posibilitatea de verificare în timp real a înregistrării corecte a elementelor contractului individual de muncă, cum ar fi durata timpului de muncă și salariul, și descărcarea unui extras pentru dovedirea vechimii în muncă;
• Notificarea în aplicație sau prin e-mail a salariaților la orice înregistrare pe care o transmite angajatorul cu privire la raportul de muncă;
• Eliminarea birocrației și a deplasărilor la inspectoratele teritoriale de muncă pentru informații;
• Securitate cibernetică sporită și protecție avansată a datelor.
Angajatorii vor avea la dispoziție 6 luni pentru a face tranziția de la Revisal la REGES-ONLINE, procedura de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din registru urmând să fie stabilită prin ordin al ministrului muncii, familiei, tineretului și solidarității sociale, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a hotărârii de guvern, iar HG nr. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților să fie abrogată după expirarea perioadei de tranziție.
REGES-ONLINE este finanțat din fonduri PNRRR (Planul Național de Redresare și Reziliență), în cadrul proiectului ”REFORMA EVIDENȚEI ȘI MONITORIZĂRII RELAȚIILOR DE MUNCĂ – Componenta 7. Transformarea digitală, investiția 6. Digitalizarea în domeniul muncii și protecției sociale”.
(sursă info și foto : fb Ministerul.Muncii.Romania)
Alte Articole
Mai multe acțiuni de control derulate ieri de polițiștii tulceni pe raza județului – amenzi totale de peste 100.000 de lei
Ziua de 13 noiembrie 2025 a fost „aglomerată” din punct de vedere al controalelor derulate de polițiștii tulceni, care au fost prezenți atât pe raza orașului Măcin cât și…
CISTESTE MAI MULT
Tulcean adus din Portugalia pentru a-și executa pedeapsa de un an de închisoare
Printre cele 5 persoane, pe numele cărora au fost emise mandate de executare a unor pedepse privative de libertate sau mandate de arestare preventivă, aduse în țară de Poliția Română…
CISTESTE MAI MULT

