Stiri din tulcea

Programul Rabla Local – au început înscrierile persoanelor fizice

31 iulie 2023
Programul Rabla Local – au început înscrierile persoanelor fizice

Programul Rabla Local – au început înscrierile persoanelor fizice

Începând de azi, 31 iulie, cei ce doresc să se înscrie în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local, o pot face prin intermediul aplicației informatice pusă la dispoziție de către Administrația Fondului pentru Mediu (AFM).

Înscrierile se derulează până pe data de 31 august 2023, ora 16:30 sau până la epuizarea bugetului alocat fiecărei unități administrativ-teritoriale (UAT).

Potrivit AFM, la programul Rabla Local, prin care se oferă 3.000 lei în schimbul casării unui autovehicul vechi și poluant fără obligația de a achiziționa un autovehicul nou în schimb, sunt înscrise 500 de primării din toată țara, printre care și Primăria Tulcea.

Pe lângă UAT Municipiul Tulcea, pentru care a fost aprobată suma de 2,4 milioane de lei pentru 1000 de mașini, pe lista primăriilor care participă în cadrul acestui program sunt și UAT Comuna Stejaru, UAT Comuna Turcoaia, UAT Grindu și UAT Carcaliu, cu câte 50 de mașini uzate.
Programul Rabla Local are ca scop eliminarea din circulație a mașinilor uzate, cu grad ridicat de poluare pentru atingerea țintelor stabilite în Planul Național de Redresare și Reziliență.

AFM Rabla Local etape iul aug 23

Conturile de utilizator ale persoanelor fizice trebuie create anterior înscrierii în aplicație. Dacă există un cont deja creat, acesta este valabil doar dacă a fost utilizat în cadrul unui program destinat persoanelor fizice (de ex. Programul „Casa Verde Fotovoltaice 2023”). Astfel, dacă adresa de e-mail utilizată pentru crearea contului a fost folosită pentru depunerea unui dosar în calitate de persoană juridică, aceasta nu poate fi folosită.

În cadrul unui cont pot fi realizate înscrieri aferente unui singur CNP, iar o persoană fizică se poate înscrie o singură dată în aplicație.

Este important de știut că persoana fizică trebuie să domicilieze pe raza teritorială a primăriei unde se află în evidențele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită finanțare și să realizeze înscrierea în aplicație doar în cazul în care primăria în raza căreia domiciliază se regăsește în lista UAT-urilor care au încheiat contracte de delegare, prevăzută în aplicația informatică și pe site-ul AFM.

După semnarea contractului de finanțare cu UAT-ul, persoana fizică va casa și va radia din circulație și din evidența fiscală autovehiculul uzat și va beneficia de stimulentul pentru casare de 3.000 de lei (2.400 lei alocați din Fondul pentru mediu şi 600 lei susţinuți din bugetul local).

Beneficiarul stimulentului de casare se angajează conform ghidului de finanțare că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.

 

(surse info, foto : fb afm.ro, afm.ro)