Perioada sărbătorilor de iarnă s-a încheiat dar nu și fraudarea online
Perioada sărbătorilor de iarnă s-a încheiat dar nu și fraudarea online
Infractorii cibernetici știu că tot mai mulți români fac cumpărături online și că suntem deseori în așteptarea unor notificări, mesaje și email-uri de la servicii de curierat sau Poștă, chiar și după perioada aglomerată a sărbătorilor de iarnă și profită de această rutină ca să ne păcălească.
Mai exact, infractorii cibernetici ne trimit SMS-uri pretinzând că sunt din partea unor astfel de entități de curierat și ne întind capcane, după cum explică Directoratul Național de Securitate Cibernetică – DNSC care avertizează că este în continuare în derulare campania de fraudă prin folosirea identității unor companii de curierat.

Această formă de fraudă, numită SMishing,este similară cu phishing-ul, dar este realizată prin intermediul mesajelor text (SMS), numele rezultând prin combinarea termenilor „SMS” și „phishing”.
Atacatorii trimit mesaje text care par să provină de la o sursă de încredere, cum ar fi o companie de livrare, dar acestea conțin un link care, odată accesat, direcționează victima către un site web fals, unde infractorii susțin că livrarea unui colet fictiv nu a putut fi efectuată și că acesta trebuie livrat din nou.
Prin urmare, așa cum v-am transmis și noi de mai multe ori, este esențial să NU faceți clic pe linkuri din mesaje text de la surse necunoscute, să NU apelați numere de telefon furnizate și să NU răspundeți la astfel de mesaje suspecte.

De exemplu, ca să ne facă să le dăm bani, atacatorii susțin că este necesară plata unei presupuse taxe, pentru o nouă livrare, iar plata va ajunge, în realitate, direct în conturile infractorilorlor.
În acest context, DNSC ne reamintește să gândim logic, să citim cu atenție când primim un mesaj și să nu acționăm în grabă, altfel există neșansa de a furniza informații sensibile tocmai pentru că suntem „presați” să acționăm imediat sau să efectuăm plăți în regim de urgență.
Dacă credeți că ați fost victima unui atac de smishing, trebuie să :
– contactați imediat banca dumneavoastră, în cazul în care ați furnizat date de card sau de autentificare la contul dvs., sau dacă ați efectuat o plată către atacatori
– notificați entitatea a cărei identități este folosită pentru a ajuta
– raportați incidentul către DNSC (prin platforma PNRISC sau la telefon 1911) și către Poliția Română (petiții@politiaromana.ro) în cazul în care ați suferit pagube financiare.
(sursă info și foto : fb DNSC.RO)
Alte Articole
Mai multe acțiuni de control derulate ieri de polițiștii tulceni pe raza județului – amenzi totale de peste 100.000 de lei
Ziua de 13 noiembrie 2025 a fost „aglomerată” din punct de vedere al controalelor derulate de polițiștii tulceni, care au fost prezenți atât pe raza orașului Măcin cât și…
CISTESTE MAI MULT
Tulcean adus din Portugalia pentru a-și executa pedeapsa de un an de închisoare
Printre cele 5 persoane, pe numele cărora au fost emise mandate de executare a unor pedepse privative de libertate sau mandate de arestare preventivă, aduse în țară de Poliția Română…
CISTESTE MAI MULT

