Nu se mai traversează Dunărea cu bacul între Brăila şi Smârdan
Nu se mai traversează Dunărea cu bacul între Brăila şi Smârdan
După ce ieri, 1 noiembrie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a subliniat faptul că își menține decizia luată, acum câteva luni, de a permite circulația pe Podul Brăila 24 h din 24, în condițiile în care macaralele, în-afară de una, nu sunt demontate, azi, 2 noiembrie, Compania de Transport fluvial de marfuri pe Dunăre care asigură traversarea Dunării cu bacul între județele Brăila şi Tulcea, respectiv între municipiul Brăila și localitatea tulceană Smârdan, a anunţat că îşi suspendă activitatea de traversare a fluviului pe o perioadă nedeterminată.
Potrivit reprezentantul companiei, Gheorghe Antistescu, decizia a fost luată ca urmare a pierderilor de aproximativ 20.000 de euro înregistrate lunar, din momentul în care a fost dat în circulaţie Podul suspendat peste Dunăre, relatează Agerpres.
În ziua în care a avut loc inaugurarea Podului suspendat de la Brăila, adică pe data de 6 iulie 2023, compania anunța că bacurile de trecere Brăila -Smardan cor continua să efectueze treceri conform programului normal de lucru, cu posibilitatea de suplimentare a personalului navigant pe timpul nopții pentru a satisface cererea, în contextul în care pe pod nu se putea circula din cauza lucrărilor de demontare a macaralelor.
Tot ieri, după vizita pe care a desfășurat-o la Podul Suspendat peste Dunăre, ministrul Sorin Grindeanu a declarat că podul Tulcea – Brăila este solid și nu prezintă riscuri și că structura de rezistență a podului este bine construită.
Ministrul Transporturilor a solicitat celor de la CNAIR să notifice constructorul că se renunță la restricțiile de circulație pe timpul nopții până când vor începe toate operațiunile de demontare a macaralelor.
Potrivit acestuia, antreprenorul italian, care a realizat lucrările, trebuie să își respecte termenii contractului:
– să remedieze problemele care au apărut și au fost sesizate din mai multe surse,
– să finalizeze lucrările la drumul de legătură spre Jijila,
– să demonteze macaralele utilizate la construcție.
Podul de la Brăila, cea mai importantă lucrare de infrastructură din România, după 1990 și cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, este cel care face acum legătura între cele două județe de la Dunăre : Brăila și Tulcea.
(surse info și foto : fb Romnav Braila, fb grindeanusorin)
Alte Articole
Reabilitare și Modernizare Zona Est – o altă stradă din municipiu a fost reabilitată integral
După ce, la finalul lunii septembrie, a fost anunțată reabilitarea, în cadrul proiectului Reabilitare și modernizare străzi Municipiului Tulcea, Zona Est etapa I, a străzii Plugarilor, între străzile Viticulturii și…
CISTESTE MAI MULT152 de persoane au fost selectate la Bursa Locurilor de Muncă de azi, la Tulcea
În urma desfășurării, azi, 11 octombrie 2024, a unei noi ediții a Bursei Locurilor de Muncă la Tulcea, au fost selectate în vederea încadrării un număr de 152 de persoane,…
CISTESTE MAI MULT