Stiri din tulcea
Noi metode de înșelăciune practicate de hackeri folosesc numele Companiei Naţionale Poşta Română
Noi metode de înșelăciune practicate de hackeri folosesc numele Companiei Naţionale Poşta Română
În ultima perioadă, s-au intensificat acțiunile de phishing care folosesc numele Companiei Naţionale Poşta Română în mesajele transmise prin SMS ori pe e-mail, prin care infractorii cibernetici atentează la conturile și la datele personale ale destinatarilor, potrivit informațiilor publicate pe pagina oficială a operatorului naţional în domeniul serviciilor poştale.
Prin urmare, compania citată informează că Poșta Română operează exclusiv cu site-ul său oficial: www.posta-romana.ro şi pe pagina oficială de Facebook: Compania Naţională Poşta Română și că orice altă variantă de nume de website, care ar putea părea oficial şi real, nu aparține companiei şi nu trebuie accesat.
Poșta Română dă ca exemplu un SMS, trimis de pe un număr de telefon de România, prin care destinatarului i se aduce la cunoștință faptul că trebuie să i se livreze un colet, dar adresa este incorectă.
În SMS apare un link ce are în componență cuvintele ”posta”/”post” și/sau ”romana” iar după accesarea acestui link -ului, sunt solicitate date personale – adresă poștală, de e-mail, număr de telefon și se generează o interfață de plată asemănătoare oricărui alt portal, specific plaților pe internet, prin care este solicitată o sumă simbolică.
După completarea datelor cerute de interfață – număr card, data expirării, titular card, codul de siguranță – se primește un cod de la bancă.
Dar sub această interfață sunt hackerii care introduc datele cardului în aplicația Apple Pay si astfel sustrag banii din contul victimei, deoarece pot să facă plăți online la terminale POS sau să scoată bani de la ATM-uri, fără a avea nevoie de PIN.
Sunt folosite chiar expresii de siguranță utilizate de bănci, în general, de genul: ”nu comunica nimănui…”.
În momentul în care se introduce codul transmis de bancă (în unele cazuri sunt transmise mai multe coduri, în mesaje repetate), banii de pe card dispar.
Compania Națională Poșta Română recomandă celor ce primesc astfel de mesaje să nu le deschidă/ să nu acceseze link-ul.
Compania Națională Poșta Română comunică doar prin intermediul adreselor oficiale de e-mail (suportclienti@posta-romana.ro, noreply@posta-romana.ro). și NU solicită clienţilor să furnizeze date cu caracter personal, informaţii bancare confidenţiale referitoare la conturile personale, numere de card sau coduri PIN şi nici efectuarea de plăţi online ale unor taxe vamale.
Fiți vigilenți cu banii și cu datele dumneavoastră personale!
(sursă info și foto : fb CNPR.Compania.Nationala.Posta.Romana)