Informarea precontractuală într-o formă simplă și clară – o obligație a furnizorilor de comunicații electronice

16 iunie 2023 | Economie
Informarea precontractuală într-o formă simplă și clară – o obligație a furnizorilor de comunicații electronice

Informarea precontractuală într-o formă simplă și clară – o obligație a furnizorilor de comunicații electronice

 

Înainte de încheierea unui contract, furnizorii sunt obligați să pună la dispoziția utilizatorilor o serie de informații detaliate, clare și relevante referitoare la serviciile de comunicații electronice de care aceștia urmează să beneficieze, transmite Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).

ANCOM sigla

În plus, utilizatorii trebuie să primească, din partea furnizorului, un set de informații esențiale într-o formă simplă și clară, pe un suport durabil sau, în cazul în care furnizarea pe un suport durabil nu este fezabilă, într-un document care poate fi deschis, vizualizat și descărcat cu ușurință, sub forma unei fișe de sinteză.

Fișa de sinteză are un format standardizat și simplificat, iar procesul de informare precontractuală condiționează intrarea în vigoare a contractului de primirea fișei de sinteză.

Formatul fișei de sinteză se aplică tuturor furnizorilor și le permite utilizatorilor să compare mai ușor ofertele de servicii.

Conținutul fișei de sinteză
Fișa de sinteză trebuie să conțină principalele elemente ale ofertei, cum ar fi:
denumirea, adresa și informațiile de contact ale furnizorului, inclusiv pentru primirea unor reclamații;
principalele caracteristici ale fiecărui serviciu furnizat;
prețurile aferente pentru activarea serviciului de comunicații electronice, precum și orice taxă recurentă sau aferentă consumului;
durata contractului și condițiile de reînnoire și încetare a acestuia;
un rezumat al informațiilor privind parametrii de calitate și remediile pe care consumatorul le are la dispoziție, în cazul serviciilor de acces la internet.
În cazul contractelor încheiate cu utilizatorii finali cu dizabilități, informațiile și caracteristicile produselor și serviciilor contractate trebuie să fie adaptate pentru această categorie de consumatori.

ANCOM a completat cadrul legislativ și prin Decizia ANCOM nr. 73/2022 privind obligaţiile de informare a utilizatorilor finali și alte măsuri pentru protecția acestora. Obiectivul Deciziei ANCOM nr. 73/2022 vizează accesibilizarea și publicarea uniformă prin intermediul mijloacelor proprii ale furnizorilor de servicii de acces la internet, de servicii de comunicații de voce, SMS și MMS și de transmisie a serviciilor media audiovizuale a unor informații complete, actualizate și comparabile, care să sporească transparența față de necesitățile actuale de informare a utilizatorilor finali care se orientează tot mai mult către oferte sub forma unor pachete de servicii (internet prin fibră, TV prin cablu, servicii de voce la puncte fixe și mobile și altele),

scrie în comunicatul de presă ANCOM transmis redacției.

În acest context, ANCOM anunță că poate lua măsuri dacă furnizorul nu a transmis informațiile precontractuale și/sau fișa de sinteză sau dacă perioada contractuală minimă este mai mare de 24 de luni conform legii.

Sesizările pot fi trimise pe site-ul infocentru.ancom.ro, secțiunea contact/sesizeaza-ancom.

( comunicat de presă ANCOM)

Alte Articole

A început o nouă ediție Tezaur, cu o nouă facilitate

A început o nouă ediție Tezaur, cu o nouă facilitate

10 iunie 2024

  Începând de azi, 10 iunie, românii care vor să economisească pot cumpăra titluri de stat TEZAUR cu maturități de 1 și 3 ani, cu dobânzi anuale de 6%, respectiv…

CISTESTE MAI MULT
Doar 4 din 10 angajați folosesc frecvent inteligența artificială (AI) la birou

Doar 4 din 10 angajați folosesc frecvent inteligența artificială (AI) la birou

6 iunie 2024

  Aproape 35% (34,9%) dintre angajați spun că folosesc în mod regulat instrumente de inteligență artificială precum ChatGPT sau Gemini în sarcinile de la birou pentru a reduce volumul de…

CISTESTE MAI MULT