Stiri din tulcea

În această perioadă nu sunt doar fraude privind reducerile de prețuri

7 noiembrie 2023
În această perioadă nu sunt doar fraude privind reducerile de prețuri

În această perioadă nu sunt doar fraude privind reducerile de prețuri

În paralel cu tentativele de fraudă bazate pe nevoia utilizatorului de a face cumpărături online în următoarea perioadă, infractorii cibernetici se folosesc în scenariile de atac și de identitatea vizuală a unor bănci, autorități, ori furnizori de servicii digitale, informează Directoratul Național de Securitate Cibernetică – DNSC, care dă ca exemplu o tentativă de phishing privind cardul bancar.

Mai exact, tentativa de phishing se folosește de imaginea unei bănci pentru a-și speria victima în legatură cu situația cardului dar, la o analiză succintă, putem vedea imediat că suntem în fața unei tenative de fraudă:

– E-mail-ul de pe care a fost transmis mesajul NU aparține băncii (domeniul pahumi[.]ro)

– Textul este construit într-o manieră declanșatoare a emoției – ‘cardul dvs. a fost blocat’, ‘a fost utilizat într-un mod neobișnuit’, ‘faceți acest lucru în 24 de ore, altfel vă blocăm cardul’

– Link-ul din e-mail NU redirecționează către un canal de comunicare oficial al băncii ci duce utilizatorul către un site-clonă controlat de atacatori.
! Verificați mereu link-urile cu o soluție de securitate, înainte de click!

– O bancă nu îți va cere NICIODATĂ validarea datelor prin această metodă (link sau atașamant via e-mail)

Acest tip de înșelaciune online se bazează pe faptul că potențiala victimă este alertată de o anumită nevoie urgentă printr-un mesaj, un sms sau poate chiar un e-mail, prin care este vorba despre câștigarea unui premiu, ori nevoia de a valida anumite date sau poate chiar de necesitatea de a verifica anumite informații, utilizatorul fiind invitat să dea click pe un link și astfel furnizează date sensibile (personale, de autentificare, financiare).

(sursă info și foto : fb DNSC.RO)