Despre organizarea anului școlar în module, la final de 2023 : profesorii au păreri împărțite

19 decembrie 2023 | Educatie
Despre organizarea anului școlar în module, la final de 2023 : profesorii au păreri împărțite

Despre organizarea anului școlar în module, la final de 2023 : profesorii au păreri împărțite

Conform unui sondaj publicat de Ministerul Educației, organizarea anului școlar în 5 module este apreciată de aproape jumătate dintre cadrele didactice, în timp ce în cealaltă jumătate sunt profesori care spun fie că are nevoie de îmbunătățiri, fie că ar trebui abandonată.

Actuala împărțire a anului școlar îi mulțumește pe elevi și îi nemulțumește pe mulți părinți, aceștia manifestându-se cel mai reținut față de structura în module iar cadrele didactice apreciază scăderea birocrației și evaluarea, dar întâmpină probleme cu fragmentarea timpului de școală, transmite edupedu.ro.

Procentual, 44% dintre profesori spun că trebuie menținută formula actuală, însă un sfert (25%) spun că trebuie abandonată, iar tot un sfert spun că măsura e bună, dar are nevoie de modificări.

edupedu profesorii despre module dec 23

În cercetare, Ministerul Educației pune accent pe opiniile pozitive față de actuala împărțire a anului școlar, pronunțate mai ales în rândul elevilor.

Majoritatea elevilor (61%) preferă organizarea pe intervale de cursuri/module a anului școlar. În urma experienței avute, aproximativ 70% dintre elevi doresc ca anul școlar viitor să fie organizat în continuare pe module,
scrie pe pagina oficială edu.ro.

Sondajul s-a desfășurat prin intermediul unor chestionare distribuite în perioada 17-31 octombrie 2023 într-un eșantion de școli declarat reprezentativ la nivel național (892 de școli, din care au răspuns 375 de directori, 22.946 de elevi, 37.936 de părinți și 6840 de profesori).

Despre efectele împărțirii, profesorii apreciază că acestea sunt mai degrabă pozitive, dar unele ridică probleme. Cei mai mulți (80%) apreciază situația evaluărilor – „Evaluarea curentă s-a realizat mai adecvat, fără presiunea încheierii situațiilor școlare semestriale”. Trei sferturi apreciază că a fost redusă birocrația. Iar două treimi dintre profesori cred că s-a îmbunătățit „performanța școlară a elevilor, ca urmare a alternării perioadelor de efort cu cele de repaus școlar”.

Pe de altă parte, aproape două treimi dintre profesori constată probleme cauzate de fragmentare și sunt de acord total sau parțial cu ideea că „a fost problematică mobilizarea elevilor și reluarea efortului din cauza numeroaselor segmentări ale timpului școlar”.

După un an de la introducerea noului sistem de organizare, directorii unităților de învățământ constată că există atitudini diferite în comunitățile școlare cu privire la structura modulară, ei observând că, în timp ce aceasta e preferată de elevi, profesorii, dar mai ales părinții sunt mai rezervați.

Jumătate dintre părinții respondenți sunt de părere că anul școlar organizat în două semestre reprezintă o structură mai potrivită pentru copiii lor, elevi. În schimb, 36% dintre părinți optează pentru anul școlar organizat în cinci module, cu medii calculate la final de an,
transmite Ministerul Educației.

Edupedu raspunsuri parinti d module dec 23

În ceea ce-i privește, directorii școlilor constată că schimbarea a avut efect pozitiv în chestiuni legate de „starea de bine” sau „climatul școlar” (60% dintre directori), dar există procente semnificative care constată efecte negative în ceea ce privește activitățile școlare propriu-zise, precum practicile de evaluare, raportarea elevilor la notare, motivația elevilor la învățare.

Ce spun profesorii despre aplicabilitatea structurii modulare pe viitor:
52% spun că pot să o aplice cu succes, autonom, nu are nevoie de cadru / condiții specifice de implementare
25,9% apreciază că pot să aplice măsura, dar e nevoie de măsuri de sprijin în implementare
11,6% spun că e nevoie de un cadru de implementare pentru a o putea pune în aplicare cu succes

(surse info, foto : edupedu.ro, fb edu.ro)

Alte Articole

Evaluarea Națională la Tulcea : nicio medie de 10 și peste 35% dintre elevi cu medii sub 5

Evaluarea Națională la Tulcea : nicio medie de 10 și peste 35% dintre elevi cu medii sub 5

4 iulie 2024

La nivel național, Evaluarea elevilor de clasa a VIII-a din acest an a venit cu rezultate mai slabe față de anii anteriori, dintre cei aproape 153.000 (152.903) elevi prezenți, un…

CISTESTE MAI MULT
Tulcea, printre județele cu cea mai ridicată prezenţă la Evaluarea naţională

Tulcea, printre județele cu cea mai ridicată prezenţă la Evaluarea naţională

3 iulie 2024

În Bucureşti și 5 județe din România, printre care și Tulcea (alături de Neamţ, Constanţa, Ilfov şi Gorj) s-a înregistrat cea mai ridicată prezenţă la Evaluarea Naţională a absolvenților clasei…

CISTESTE MAI MULT