Stiri din tulcea

Cele 9 adevăruri, susținute cu probe, ale STP Tulcea

17 noiembrie 2022
Cele 9 adevăruri, susținute cu probe, ale STP Tulcea

Cele 9 adevăruri, susținute cu probe, ale STP Tulcea

Potrivit societății Transport Public Tulcea, în ultima perioadă, atât pe rețelele de socializare, cât și în presa locală, au fost lansate informații eronate de către unii angajați ai companiei tulcene și prin urmare, printr-un comunicat, STP Tulcea aduce la cunoștința publicului interesat adevărul, susținut de documente scrise sau audio/video.

1-a Afirmație FALSĂ:
Salariile șoferilor „sar” cu puțin peste 2.000 lei.
ADEVĂRUL:
Venitul mediu brut al șoferilor în primele 3 trimestre ale anului 2022 este între 5.200 lei și 7.200 lei, majoritatea acestora fiind plătiți cu peste 3.500 lei net lunar (salarii, sporuri, tichete de masă în valoare de 600 lei lunar). În luna septembrie unii șoferi au încasat sume de peste 4.600 lei – 4.800 lei, mai mari decât chiar ale unor salariați cu studii și calificări superioare, fiind pe pozițiile 6, 9, 10 din 100, în topul celor mai mari venituri încasate de salariați. Din cauza reglementărilor legale nu putem oferi publicului larg documente privind salariile plătite individual fiecărui șofer.

2.  Afirmație FALSĂ:
Din ce în ce mai mulți șoferi își dau demisia din cauza noului program de transport.
ADEVĂRUL:
Fluctuația de personal este normală, existând șoferi care pleacă din societate pentru că au găsit alte locuri de muncă mai bine plătite.
Sunt șoferi care, din incompetență sau neglijență, strică autobuzele și care, mai apoi pleacă din societate, cu speranța că nu vor plăti daunele. Șoferul care pe rețelele de socializare afirmă că a plecat din cauza noului grafic de transport, de fapt a provocat un accident de circulație în data de 27.10.2022, soldat cu pagube importante aduse, atât autobuzului cât și altui autoturism, în situații similare fiind și alți 2 șoferi care apar în videoclip.
E important de precizat și faptul că, începând cu acest an, au fost montate echipamente de măsurare a combustibilului consumat, constatându-se că unora dintre șoferi le lipsesc din rezervor cantități de peste 40 – 50 litri motorină, în mai multe ocazii, unul dintre acești șoferi fiind prezent în videoclipul postat. În urma analizării rezultatelor monitorizării consumurilor cu ajutorul echipamentelor mai sus menționate, s-a constatat că, în primele zece luni ale anului 2022, s-a înregistrat o economie de peste 12.000 litri motorină, față de perioada similară din anul anterior.

3. Afirmație FALSĂ:
Șoferii conduc câte 5-6 ore fără un minut de pauză. Ne-au furat cu două mâini și ne-au dat cu o mână.
ADEVĂRUL:
Toate traseele au prevăzute pauze la aproape fiecare sfârșit de cursă, precum și pauze mai mari la jumătatea programului de lucru.
Dovadă: Modele de traseu.
De fapt, șoferii care au reclamat modificarea timpilor de traseu nu respectă programul de transport, plecând intenționat cu întârziere din capetele de traseu, câteodată chiar și cu 10 minute întârziere.
Dovadă: Înregistrări din sistemul informatic de monitorizare.

STP Tl Modele traseu

4. Afirmație FALSĂ:
După noile grafice, la ora 12:55 pleacă un autobuz din peco pe traseul 4, la ora 13:00 pleacă 2 și la 13:10 pleacă al patrulea autobuz – 4 mașini în 20 minute.
ADEVĂRUL:
Plecările din stația Petrom, la acele ore, sunt următoarele: 12:55, 13:00, 13:10, 13:30, 13:40, 13:50, nefiind programate 2 autobuze să plece concomitent, fapt ce se poate verifica pe teren oricând.

5. Afirmație FALSĂ:
Începând cu 03.10.2022 sunt autobuze (n.r. curse) mai puține în rețea la orele de vârf pe traseele 1 și 1 B.
ADEVARUL:
Trasele 1 și 1B au aceeași rută în proporție de 90% din distanță, situația programului la orele de vârf (intrarea elevilor la școală) fiind următoarea:
– În intervalul orar 06:00-08:00, înainte se efectuau 17 curse, acum se efectuează 17 curse.
– În intervalul orar 13:00-15:00, înainte se efectuau 14 curse, acum se efectuează 17 curse.
Situația curselor la orele de vârf de pe traseul 4 (intrarea elevilor la școală) este următoarea:
– În intervalul orar 06:00-08:00, înainte se efectuau 9 curse, acum se efectuează 9 curse.
– În intervalul orar 13:00-15:00, înainte se efectuau 9 curse, acum se efectuează 11 curse.
Traseul nr. 7 care, conform programului vechi, între orele 06.30 – 08.00, efectua doar o plecare din cartierul Dallas la orele 7.25, acum, conform programului nou, trece la fiecare cursă prin cartierul Dallas, asigurându-se astfel, la orele de intrare și ieșire de la școală, transportul elevilor între zonele Dallas, Vest, centrul orașului, str. Babadag, Penny C5, str. Viticulturii, până la intersecția cu str. Plugari, și școlile de pe str. Babadag, liceele/colegiile Brad Segal (Alimentar), Ion Creangă (Pedagogic), Spiru Haret, Henry Coandă (Metalurgic), Anghel Saligny (Naval), Delta Dunării (Economic).

6. Afirmație FALSĂ:
Directorul General a dat dispoziție conducătorilor de activitate transport rutier să noteze autobuzele care aveau avans mai mare de 3 minute pentru a fi trași la răspundere șoferii.
ADEVĂRUL:
Nu a fost aplicată nici o sancțiune disciplinară șoferilor pentru parcurgerea traseelor în avans.

În schimb, există, în curs de soluționare, dosare de cercetare disciplinară pentru: lipsă motorină din rezervor, comportament nepotrivit al șoferilor față de călători sau alți participanți în trafic, avariere autobuze din culpa șoferului, etc.

7. Afirmație FALSĂ:
Doar la orele dimineții și seara târziu, când nu era aglomerat, existau avansuri mai mari de 3 minute (n.r. adică autobuzul ajungea cu peste 3 minute mai devreme în stație decât ora la care era programat).
ADEVĂRUL:
Unii șoferi nu respectau niciodată graficele de transport, ajungând uneori chiar și cu 10 – 15 minute mai devreme în stații decât era programat, motivând că nu pot conduce mai încet (pentru că sunt admonestați de călători sau de alți participanți în trafic).
Chiar șoferi care acum reclamă pe rețelele de socializare că timpul de parcurs este prea scurt au solicitat, în mod repetat, recalcularea (reducerea) timpilor de traseu, încă din perioada aprilie – mai – iunie 2022.
Dovada: Extras discuții grup whatsapp + extras fișier excel monitorizare.

STP Tl DE pe whatsapp

8. Afirmație FALSĂ:
Timpii scoși de șoferii care au măsurat traseele au fost mai mari decât timpii pe care i-a aplicat conducerea în noile grafice.
ADEVĂRUL:
Șoferii, care acum reclamă că timpul de parcurs este prea scurt, au fost plătiți suplimentar pentru a măsura durata traseelor, pentru această activitate fiind desemnați prin decizie (pe care nu au contestat-o).
La finalul operațiunilor au întocmit un raport (asumat prin semnătură), prin care au propus reducerea timpilor de traseu, fiind foarte bine remunerați suplimentar.
Înainte de implementare în programul de transport, timpii de traseu propuși prin raport au fost analizați, verificați și avizați de o persoană specializată (inginer auto cu experiență de peste 20 ani în activitatea de transport persoane).
Dovada: Extras din raportul întocmit de șoferi.

STP Raport

9. Afirmație FALSĂ:
Raportul privind reducerea timpilor de traseu a fost contestat încă din data de 03.10.2022, însă nu s-a primit răspuns.
ADEVĂRUL:
Raportul privind reducerea timpilor de traseu și decizia de implementare a acestuia au fost contestate abia în 01.11.2022, respectiv 02.11.2022, adică cu o lună mai târziu față de cum au afirmat, în mod eronat și cu rea voință, șoferii în videoclipul postat pe internet, societatea urmând a răspunde în termenul legal, după analizarea solicitării.
Este foarte important de menționat că raportul a fost contestat chiar de șoferii care au fost plătiți să îl întocmească.
Dovada: Contestație raport.

(sursă info și foto : comunicat de presă STP Tulcea)