Stiri din tulcea

Avem dreptul de a fi informați atunci cănd atingem limita de consum la telefonie sau internet

1 martie 2024
Avem dreptul de a fi informați atunci cănd atingem limita de consum la telefonie sau internet

Avem dreptul de a fi informați atunci cănd atingem limita de consum la telefonie sau internet

Utilizatorii de servicii de comunicații electronice au dreptul de a fi informați cu privire la atingerea unei limite de consum suplimentare valorii lunare a abonamentului, furnizorii de servicii de acces la internet și de servicii de telefonie fiind obligații să ofere posibilitatea monitorizării, în timp util, a nivelului consumului acestor servicii, respectiv să informeze consumatorii la atingerea limitei de consum în valoare de 50 EUR/250 RON (fără TVA), care depășește valoarea abonamentului, după cum ne-a transmis Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).

Limita de consum în cuantum de 50 EUR/250 RON (fără TVA) peste valoarea abonamentului, la atingerea căreia furnizorii sunt obligați să informeze consumatorii, a fost stabilită de ANCOM.

Pentru a spori transparența și pentru a le permite consumatorilor să își controleze mai bine costurile rezultate din utilizarea serviciilor de comunicații electronice, furnizorii de servicii de acces la internet și de servicii de telefonie oferă acestora facilitatea de a urmări, în timp util, nivelul consumului pentru fiecare serviciu inclus în planul tarifar și îi informează atunci când volumul unui serviciu inclus în planul tarifar este consumat în întregime, respectiv la atingerea limitei de consum (financiară sau de volum),
scrie în comunicatul ANCOM primit la redacție.

Informarea are în vedere doar consumul serviciilor a căror plată se realizează ulterior furnizării acestora (pe bază de abonament), ținând cont de specificul cartelelor preplătite, în cazul cărora plata pentru serviciile oferite se face în avans, astfel încât consumatorul să fie permanent în control în ceea ce privește sumele utilizate pentru serviciile solicitate.

În funcție de politica comercială a furnizorilor, acest cost suplimentar poate include și costurile înregistrate la accesarea serviciilor cu valoare adăugată.

Așadar, furnizorii au responsabilitatea de a avertiza consumatorii în momentul atingerii acestui cost, contribuind la gestionarea mai eficientă a consumului de servicii de comunicații electronice.
În același timp, consumatorii au posibilitatea de a renunța, în mod expres, la această informare.

Utilizatorii finali microîntreprinderi, întreprinderi economice fără personalitate juridică, întreprinderi mici sau organizații non-profit beneficiază de aceleași drepturi pe care le au și consumatorii, în măsura în care nu au convenit în mod explicit să renunțe, în tot sau în parte, la aceste drepturi.

Ce, cum și unde reclami :
ANCOM asigură respectarea de către furnizori a obligațiilor referitoare la oferirea facilității de a urmări și controla, în timp util, nivelul consumului pentru fiecare serviciu inclus în planul tarifar, precum și la transmiterea informării cu privire la atingerea limitei de consum în valoare de 50 EUR sau 250 RON (fără TVA), suplimentare valorii lunare a abonamentului pentru servicii de telefonie și de acces la internet.

În cazul unor probleme/neclarități cu privire la această facilitate, ANCOM recomandă consumatorilor, respectiv utilizatorilor finali, să se adreseze mai întâi furnizorului. În situația în care furnizorul nu a rezolvat aspectul semnalat, aceștia se pot adresa ANCOM.

Mai multe informații sunt disponibile pe InfoCentru ANCOM.

(sursă info și foto : comunicat de presă ANCOM)