Atenție ! Există tentative de fraudă care folosesc chiar și identitatea DNSC

19 aprilie 2024 | Actualitate
Atenție ! Există tentative de fraudă care folosesc chiar și identitatea DNSC

Atenție ! Există tentative de fraudă care folosesc chiar și identitatea DNSC

Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) atenționează în legătură cu o campanie de apeluri ‘spoofed’ în care atacatorii se prezintă la telefon drept angajați ai DNSC și subliniază faptul că instituția „nu va apela niciodată utilizatorii pentru a le promite oportunitatea de recuperare a sumelor pierdute” și „nu va cere niciodată utilizatorilor să furnizeze telefonic date cu caracter sensibil (date personale, de autentificare, sau de carduri bancare), în urma unor apeluri efectuate de instituție”.

CUM FUNCȚIONEAZĂ TENTATIVA DE FRAUDĂ?

– Persoana este contactată de pe un număr de telefon care pare a fi asociat DNSC, dar numărul afișat pe ecranul destinatarului nu este numărul real al apelantului.
– Pentru a atrage potențialele victime în capcană, atacatorii folosesc o tehnică numită SPOOFING, în care se folosește tehnologia Voice over IP (VoiceIP) pentru a apela victima, preluarea informațiilor de contact făcându-se fără acordul instituție sau a persoanei fizice.
Este nevoie doar de cunoașterea numărului de telefon sau a detaliilor de contact ale acestora. Astfel, nu se pot bloca astfel de inițiative la nivelul furnizorului de servicii telecom.
Există instrumente online care oferă astfel de servicii de tip spoofing, de cele mai multe ori în regim de plată pe minut de conversație. Însă atacatorii nu depind de aceste servicii și își pot crea propriul instrument de acest fel cu resurse relativ limitate. Este necesară doar ascunderea numărului inițial și înlocuirea lui cu o imagine falsă. Atacatorii se folosesc de această imagine falsă pentru a câștiga încrederea victimei.
– Atacul începe cu un apel de la o persoană care pretinde că este angajat al Directoratului, folosind nume fictive precum IONESCU Alexandru, și afirmă că dorește să ajute victimele să recupereze sumele pierdute. Solicită apoi următoarele date personale: nume complet, cod IBAN și ultimele 6 cifre din CNP. În realitate, în spatele apelurilor se află atacatori care impersonalizează angajați DNSC.

Recomandări DNSC :
– Verificați întotdeauna autenticitatea apelurilor de la o autoritate sau instituție, printr-un canal de comunicare separat, în special dacă vi se solicită date cu caracter sensibil.
– Raportați astfel de apeluri către organizația impersonalizată pentru a atrage atenția cât mai rapid asupra noilor scenarii folosite de atacatori în astfel de inițiative frauduloase.
– În cazul în care ați furnizat date de card, sesizați imediat banca, iar dacă ați fost păgubit, depuneți o plângere la Poliție (fizic sau la petitii@politiaromana.ro) și notificați DNSC (telefon 1911 sau alerts@dnsc.ro)
– Nu în ultimul rând, contribuiți la răspândirea acestor avertizări și către alți utilizatori, pentru a reduce șansele ca astfel de tentative de fraudă să aibă succes!

(sursă info și foto : fb DNSC)

Alte Articole

Semnare Proiect PNRR: Ministrul Mediului Avansează Planurile de Împădurire Urbană la Tulcea

Semnare Proiect PNRR: Ministrul Mediului Avansează Planurile de Împădurire Urbană la Tulcea

10 septembrie 2024

Marți, 10 septembrie 2024, a avut loc un moment crucial pentru dezvoltarea durabilă a municipiului Tulcea, odată cu semnarea unui proiect major de împădurire urbană de către Ministrul Mediului, Apelor…

CISTESTE MAI MULT
Un alt Cod Galben de viituri, valabil și în județul Tulcea, extins și prelungit

Un alt Cod Galben de viituri, valabil și în județul Tulcea, extins și prelungit

10 septembrie 2024

  Având în vedere situaţia hidrometeorologică actuală şi prognoza meteorologică pentru următoarele 48 de ore, specialiștii Institutului Național de Hidrologie și Gospodărire a Apelor (INHGA) au actualizat Codul Galben de…

CISTESTE MAI MULT