Stiri din tulcea

Ateliere de consiliere în carieră și orientare vocațională pentru 147 de elevi tulceni

20 decembrie 2023
Ateliere de consiliere în carieră și orientare vocațională pentru 147 de elevi tulceni

Ateliere de consiliere în carieră și orientare vocațională pentru 147 de elevi tulceni

Prin intermediul proiectului „Măsuri integrate de prevenire a abandonului școlar și protecție a copiilor cu părinții plecați la muncă în străinătate”, elevii din ciclul primar și gimnazial de la 2 școli din municipiul Tulcea au beneficiat de ateliere de consiliere în carieră și orientare vocațională , conform unui comunicat de presă Școala de Valori transmis redacției.

Mai exact, prin intermediul atelierelor din proiect, copiii cu vârsta cuprinsă între 6-14 ani de la Școala Gimnazială Nr. 12 Tulcea și Școala Profesională „Danubius” Tulcea și-au dezvoltat abilitățile de comunicare, au învățat să lucreze în echipă, au devenit mai încrezători în forțele proprii și au înțeles cât de importante sunt valorile personale.

Proiectul a fost desfășurat de organizația „Școala de Valori” în parteneriat cu Salvați Copiii România.

Elena Vasilică, coordonatorul proiectului, a subliniat necesitatea acestor contexte de învățare:
„Separarea de părinți și absența acestora poate afecta stabilitatea emoțională a copiilor și modul în care se raportează la ceilalți și la ei înșiși. Ca project manager al acestui proiect, am observat schimbări semniticative în comportamentul și starea de spirit a copiilor implicați. Prin intermediul atelierelor, aceștia au devenit mai încrezători și au dezvoltat abilități mai eficiente de comunicare.”

Sc de valori proiect la Tl formator M MIlitaru noi dec 23

Și formatorii Mihaela Militaru și Valentina Pandele care au fost alături de cei 147 de elevi au observat evoluția acestora în cadrul proiectului, datorită activităților din proiect care s-au desfășurat și pe bază de board games, elevii reușind să integreze mai ușor din materialele utilizate în atelierele de consiliere și orientare vocațională.

Mihaela Militaru, formator în cadrul proiectului, susține că „elevii implicați în proiect au desfășurat activități cu caracter nonformal, unde, datorită conținutului educațional foarte bine structurat și materialelor furnizate, au participat cu bucurie și interes. Activitățile nonformale și-au atins obiectivele la ambele grupe, atât la grupa de vârstă 6-10 ani cât și 11-14 ani. Elevilor le-a fost stârnită curiozitatea, unii și-au învins timiditatea, teama de a vorbi în fața unui public, au reușit să se cunoască mai bine atât pe ei cât și pe cei din jur, și-au descoperit pasiunile, au «ipătruns» mai prezent în interiorul personal, și au legat prietenii.”

Schimbările pe care le-a produs intervenția au fost identificate și de către Simona Niculache, profesoară de Limba Engleză la Școala Gimnazială Nr. 12 din Tulcea:
„Acest proiect le-a oferit elevilor posibilitatea de a-și forma/dezvolta abilitățile sociale și emoționale, de a relaționa eficient, de a învăța să gestioneze emoțiile, de a-și exprima gândurile, sentimentele. Un mare plus pentru proiect a fost că s-au desfășurat activități care au contribuit la creșterea stimei de sine și la dorința de a reuși în viață. Cu ajutorul proiectului, elevii noștrii au legat noi prietenii, au devenit mai comunicativi, datorită jocurilor de socializare realizate. Acest lucru a fost în beneficiul copiilor deoarece majoritatea dintre ei stau singuri acasă.”

Prin proiectul „Măsuri integrate de prevenire a abandonului școlar și protecție a copiilor cu părinții plecați la muncă în străinătate” s-a creat un mediu în care copiii și tinerii au avut acces la resurse și sprijin adecvat în vederea construirii unui viitor mai bun, atelierele desfășurate de „Școala de Valori” în cadrul proiectului având ca scop lărgirea orizonturilor copiilor și tinerilor participanți, care și-au descoperit opțiunile de carieră.

Despre Școala de Valori
Școala de Valori este o organizație care oferă tinerilor și profesorilor din mediul preuniversitar experiențe de dezvățare a convingerilor și comportamentelor disfuncționale și reînvățarea unor noțiuni care pun accentul pe identificarea potențialului individual, dezvoltarea competențelor pentru viață și creșterea abilității de a lucra colaborativ, multidisciplinar și multigenerațional pentru a transforma societatea actuală într-una centrată pe valori sănătoase.
Școala de Valori a ajuns prin intermediul proiectelor la 146.173 de elevi și studenți și 11.702 de profesori și în 5.916 de școli.

(sursă info și foto : comunicat de presă Școala de Valori )