Reminder : SĂ NU EXAGEREZ CU MÂNCAREA DE SĂRBĂTORI !!!

 

Potrivit nutriţionistului Adina Rusu, un meniu savuros pentru masa de Paște, ce împleteşte aromele tradiţionale, nu trebuie, obligatoriu, să ne pună la grea încercare stomacul şi intestinul si de aceea trebuie să avem grijă să nu exagerăm cu mâncarea pentru a ne putea bucura de perioada sărbătorilor pascale, relatează Agerpres.

Faptul că uităm de regulile unei alimentaţii echilibrate, de sărbători, este cu atât mai periculos cu cât, după aceea, din dorinţa de a reveni mai rapid la greutatea optimă, ne înfometăm si dietele restrictive afecteaza grav sănătatea, prin stresul pe care il suportă aparatul digestiv, ce se poate manifesta prin arsuri gastrice şi tulburări digestive. În plus, acest tip de diete sunt chiar contraproductive pentru siluetă.

“Se întâmplă însă, foarte frecvent, ca regulile unei alimentaţii echilibrate să fie uitate de sărbători, fiind urmate ulterior, din dorinţa de a reveni mai rapid la greutatea optimă, de înfometare. Dietele restrictive sunt însă foarte periculoase pentru sănătate. Mesele copioase urmate de restricţii drastice ale aportului caloric reprezintă un stres pentru aparatul digestiv, putându-se manifesta prin arsuri gastrice şi tulburări digestive, fiind, în plus, şi contraproductive pentru siluetă”,

spune Adina Rusu, ce atrage atenţia că, în perioada sărbătorilor de Paşti, se poate întâmpla să sărim peste micul dejun și să ajungem să mâncăm la prânz şi la cină cantităţi excesive de alimente, ceea ce înseamnă că este necesar ca
în aceste zile de relaxare şi de bucurie, să respectăm programul  meselor principale ale zilei.”

Specialiștii spun că sunt suficiente câteva măsuri de precauţie :

– nu consumaţi cantităţi mari de alimente. Pe fondul relaxării şi al atmosferei plăcute, de sărbători, avem tendinţa de a mânca mai mult. Este indicat ca, odată cu apariţia senzaţiei de saţietate, să ne oprim din mâncat şi, mai ales dacă masa a fost foarte abundentă, să evităm să încheiem cu dulciuri sau cu fructe.

– nu mâncaţi prea repede. A mânca înseamnă şi a savura alimentele consumate. Mestecând bine alimentele, mâncând încet, ajutăm digestia şi instalarea mai rapidă a saţietăţii, în timp ce mâncatul în viteză cauzează frecvent fenomene digestive precum balonarea şi aerofagia.

– nu exageraţi cu sarea. Excesul de sare, în special când s-au consumat cantităţi mari de alimente, îngreunează procesul digestiv, iar nevoia puternică de a consuma multă apă creşte senzaţia de plenitudine gastrică. Mai mult, în general, prea multă sare în alimentaţie poate cauza şi o creştere a tensiunii arteriale.

– nu consumaţi alcool în exces, pentru că indiferent de tipul băuturilor alese excesul trebuie evitat. Dacă o jumătate de pahar de vin poate aduce unele beneficii, consumul unei cantităţi mari de alcool, mai ales când este asociat unor mese abundente, poate favoriza apariţia arsurilor gastrice şi a refluxului acid.

– nu consumaţi sosuri şi maioneză în exces, întrucât, deşi dressingurile sunt gustoase, sunt şi foarte bogate în grăsimi care pot îngreuna foarte mult stomacul.

–  nu ar trebui să consumăm prea multe prăjeli şi ar fi bine să se limiteze consumul de alimente picante.

– să fim atenţi când şi cât desert mâncăm şi să nu exagerăm cu băutul cafelelor.

 Este bine să profităm de vremea frumoasă şi să facem cât mai multă mişcare.

(sursa info : Agerpres , sursa foto: caietulcuretete.ro)

Leave a Reply

Close Menu