În școlile din Tulcea au loc tot mai multe infracțiuni

Anul trecut, anul pandemiei, a înregistrat cele mai multe infracțiuni în mediul școlar din județul Tulcea, arată datele transmise de Inspectoratul Şcolar Judeţean Tulcea, transmite Agerpres.

De exemplu, dacă în anul școlar 2017-2018 au fost raportate 17 cazuri de loviri şi alte violenţe, în anul şcolar 2020-2021 au avut loc 40 de infracțiuni în unitățile școlare din județ, de două ori mai mult! Alte 3 infracţiuni au fost furturi sau distrugere de bunuri, iar 1 infracţiune a fost încadrată ca atentat la siguranţa unităţii şcolare, prin incendiere.

Cele mai multe fapte antisociale, respectiv 36, au fost comise în mediul urban de către băieți, dar printre elevii cercetaţi de săvârşirea infracţiunilor s-a aflat și o fată. Dintre acestea 13 au fost violenţe fizice uşoare, 12 au fost insulte grave repetate, 8 au fost instigare la violenţă, iar 3 au fost ameninţări repetate!

Dacă anul școlar 2017-2018 a înregistrat 17 cazuri de loviri şi alte violenţe, anul școlar următor, 2018-2019, a ajuns la un număr total de 35 de infracţiuni comise în școlile și licee din Tulcea. Iar anul trecut, numărul lor a crescut la 40!

De altfel, fenomenul creșterii infracționălității s-a evidențiat în toate școlile din România! Însuși ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a susținut într-o emisiune televizată că a crescut numărul de agresiuni și chiar de tentative de suicid printre elevi în perioada pandemiei, relatează G4media.ro.

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat că şcoala a fost afectată în timpul pandemiei „enorm, înfricoşător de mult” şi că „pierderile educaţionale sunt foarte mari”, greu de recuperat, necesitând perseverenţă şi implicare.

Există o explozie a fenomenului de bullying în şcoli – extrem de grav. O spun psihologii, cei cu pregătire, cu competenţă în a se pronunţa asupra acestui subiect. Există, vedem bine, din păcate, și o multiplicare a tentativelor de suicid în rândul adolescenţilor. Există – şi o spun iarăşi medicii – o multiplicare a afecţiunilor oftalmologice

a spus ministrul, la Prima Tv. Cîmpeanu a adăugat că în această perioadă s-au adâncit inechităţile deja existente în sistemul românesc de învăţământ, dar că a crescut şi abandonul şcolar. Astfel, din 2015 până în 2019 s-a înregistrat o scădere a abandonului şcolar de la 18-19% la 15,3%. Însă, în 2020, abandonul şcolar a crescut din nou la 15,6%, atingând în mediul rural o valoare medie de 26%!

Circa 40% dintre copiii cu vârste între 8 şi 12 ani din România au fost supuşi cel puţin unei agresiuni la şcoală: fizică, verbală sau relaţională, iar 14% dintre ei spun că au fost supuşi unor astfel de tratamente de cel puţin trei ori în timpul anului școlar, conform studiului internaţional “Lumea copiilor”, efectuat în anul 2021 de o echipă de la Universitatea din Oradea.

(Sursă info: agerpres.ro, Ilustrație: unicef)

Leave a Reply

Close Menu