Studiu: Peste 70% dintre elevii români au fost afectați de școala online

Peste 74% dintre elevii români consideră că școala online este, din punct de vedere calitativ, sub nivelul orelor față în față, relevă o consultare recent făcută de Consiliul Naţional al Elevilor, relatează news.ro.

Aproape trei sferturi dintre elevi consideră că din punct de vedere calitativ cursurile online nu au fost la fel de eficiente ca cele faţă în faţă, oboseala şi calitatea transmisiunii fiind principalele probleme cu care s-au confruntat.

Consultarea publică a fost lansată pe 9 august, iar la ea au participat în total 11.000 de elevi din toată țara.

Rezultatele consultării au arătat că:

  • aproape trei sferturi (74,5%) dintre elevi consideră că şcoala online nu a fost la fel de calitativă ca cea faţă în faţă, iar 82,9% dintre elevi consideră că nu au putut asimila materia în aceeaşi măsură precum dacă ar fi fost la şcoală fizic
  • printre problemele semnalate de cei peste 11.000 de respondenţi, se află: oboseala (58.2%); calitatea transmisiunii (52.1%); modul de predare (43.1%); neînţelegea materiei (41.3%); lipsa mijloacelor tehnice (23.9%)
  • 50,7% dintre respondențo consideră că materia a fost integral parcursă doar la unele obiecte de studiu
  • 70,9% dintre elevi au declarat că orele suplimentare de recuperare a materiei ar fi utile în parcursul lor educaţional, deşi această posibilitate este rar promovată în spaţiul şcolar, sub forma cursurilor remediale.

Din totalul respondenţilor, 11% sunt elevi de gimnaziu, iar 89% sunt elevi de liceu: 10% din clasa a IX-a, 28,1% din clasa a X-a, 28,6% din clasa a XI-a şi 22,3% din clasa a XII-a.

Pentru următorul an școlar, ca urmare a acestui raport îngrijorător, Consiliul Naţional al Elevilor cere Ministerului Educației extinderea programului de ore remediale, astfel încât să aibă acces la acest tip de cursuri orice elev care doreşte, nu doar cei aflaţi în diverse situaţii de risc.

Leave a Reply

Close Menu