Podul peste Dunăre Tulcea- Brăila va fi dat în trafic la sfârșit de 2022

După cum ne-a reamintit și ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, într-o postare de pe pagina sa de socializare, la începutul mandatului, ministrul a spus că, din cauza întârzierilor din trecut, exista riscul ca Podul de la Brăila să rămână “muzeu”, deoarece construcţia podului începuse, însă nu și a drumurilor de legătură care nu aveau nici măcar autorizaţie de construire, dar tot atunci a subliniat că se vor face demersuri pentru ca acel scenariu nefericit să nu se întâmple și iată că, azi, 28 mai, ministrul ne asigură că nu mai există pericolul ca podul să nu poată fi folosit la finalizarea lui, el se va deschide traficului încă din prima zi, la sfârşitul anului viitor, împreună cu 10 km din drumurile de legătură, respectiv relaţia Brăila – DN 22 (Smârdan – Măcin).

“Azi am făcut un mare pas către evitarea scenariului ‘muzeu’, prin emiterea autorizaţiei de construire pentru cei 15 km de drum nou, care fac parte din această investiţie, pe baza documentaţiei tehnice la care a lucrat constructorul în aceste luni”, a notat ministrul Drulă.

Prin urmare, așa cum a anunțat și Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin emiterea autorizaţiei de construire pentru cei 15,17 km din drumurile de legătură cu Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, antreprenorul are autorizaţie de construire pentru realizarea întregului proiect în lungime de 23,46 km.

Realizarea podului suspendat peste Dunăre, cu o lungime totală de aproape 2 km, este cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani, care, potrivit contractului se va finaliza în totalitate în 2023, cu finanțare din Fondul European de Dezvoltare Regională, suma nerambursabilă alocată fiind de aproximativ 363 de milioane de euro, adică circa 1,8 miliarde de lei

Leave a Reply

Close Menu