Cei ce vor să-și vândă mașina nu trebuie să mai aibă, în anumite situații, certificat de atestare fiscală

La vânzarea clădirilor, terenurilor sau a vehiculelor, proprietarii trebuie să dovedească, prin intermediul unui certificat de atestare fiscală, că nu au datorii la bugetul local. Ca o excepție de la această regula, dacă la vânzarea mașinilor se folosește contractul oficial de vânzare-cumpărare auto, nu mai este nevoie de prezentarea certificatului de atestare fiscală, potrivit unei legi ce a apărut spre finalul anului ce s-a încheiat recent. Totuși, cei care vor să se ocupe personal de asta, scutind astfel și câțiva bani, pot descărca, de pe website-ul DRPCIV modelul oficial de contract de vânzare-cumpărare, ce este conținut de Ordinul comun al Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, Ministerului Finanțelor Publice și al Ministerului Afacerilor Interne nr. 1.069/2016. Documentul conține foarte multe date precum nume, serii și coduri, iar scrisul de mână le-ar putea face de neînțeles, e recomandat ca actul de vânzare-cumpărare să fie completat fie cu ajutorul mașinii de scris, fie al calculatorului. Pentru a putea înmatricula mașina cumpărată, noul proprietar trebuie să se prezinte la sediul DRPCIV de care aparține cu domiciliul. De aceea, e bine de știut că, în această perioadă, toate interacțiunile cu DRPCIV vor putea avea loc doar în baza programărilor online. Găsești, mai jos, modelul contractului de vânzare-cumpărare auto sau, așa cum este el denumit oficial, contract de înstrăinare-dobândire a unui mijloc de transport .

Leave a Reply

Close Menu